La col·lecció «Aldea Global» de la UAB renova el segell de Qualitat en Edició Acadèmica (CEA-APQ) fins al 2022

El CEA-APQ pretén ser un distingir la qualitat de les publicacions científiques i es promogut per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) i avalat per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia ( FECYT). La col·lecció de llibres «Aldea Global» va ser distingida per primer cop al 2017 amb el segell de Qualitat en Edició Acadèmica-Academic Publishing Quality (CEA-APQ), i ara el renova fins al 2022.

«Aldea Global», nascuda el 1997, està coeditada entre les editorials de les universitats; Autònoma de Barcelona, Jaume I (Castelló), Pompeu Fabra (Barcelona) i València. Compta amb una trajectòria de més de 20 anys i un catàleg de 40 títols sobre comunicació i tecnologies de la comunicació. Periodisme, comunicació audiovisual o publicitat i relacions públiques són algunes de les disciplines de les que tracta la sèrie, especialment dirigida als estudiants, acadèmics i professionals del món de la comunicació. El seu darrer títol, 'El periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa', és obra d’Enrique Canovaca de la Fuente i veurà la llum a les llibreries al gener de 2020.

La col·lecció, que per la seva trajectòria i el seu model de gestió, és tot un referent universitari, compta amb un Consell de Direcció integrat per dos membres de cadascuna de les universitats coeditores. Per part de la UAB, la direcció científica és a càrrec de Santiago Ramentol, professor honorari del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura, i la direcció tècnica, a càrrec de Joan Carles Marset, Cap del Servei de Publicacions.

El segell de Qualitat en Edició Acadèmica- Academic Publishing Quality (CEA-APQ) és una iniciativa pionera a Europa. Promogut per la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) i avalat per l’Organisme Autònom Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), va néixer al 2016, amb l’objectiu de reconèixer les millors pràctiques dins de l’edició universitària espanyola i convertir-se en un signe distintiu que, tant les agències d’avaluació de l’activitat investigadora com la comunitat acadèmica i científica, poguessin identificar fàcilment. Pretén igualment ser una via per a promoure i estimular la qualitat en edició acadèmica. Fins ara són 43 les col·leccions universitàries que han obtingut la distinció. Actualment, i fins el 18 de febrer vinent, ja es poden presentar les sol·licituds per la convocatòria d’avaluació de 2020.

13/12/2019 [Imprimir]