La Unión de Editoriales Universitarias celebra la seva XXXIX assemblea general en format virtual

El Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha participat a la XXXIX assemblea general ordinària de la Unión de Editoriales Universitarias Españolas (UNE) que es va celebrar el dimarts 16 de desembre passat en una sessió en línia.

Aquest any 2020 la reunió anual dels editors universitaris s’havia de celebrar a la Universitat de València però finalment, a causa de la crisi sanitària pel COVID-19, s’ha hagut d’acabar realitzant de forma virtual. L’assemblea ha comptat amb la participació dels 70 associats de la UNE, entre els que es trobava el Servei de Publicacions de la UAB.

Durant la mateixa, la Junta Directiva va informar de la seva gestió durant el darrer any en les diferents àrees de treball: qualitat i representació institucional; formació; difusió i promoció del llibre i de l’edició universitària; accés obert i relacions amb les biblioteques; comercialització, internacionalització i intercanvi científic; comunicació i propietat intel·lectual; i tresoreria i solvència econòmica.

Tanmateix, es va informar als socis dels nous projectes previstos per 2021, entre els que destaca la participació de la UNE a la Mesa Sectorial del Libro y Literatura, constituïda pel Ministeri de Cultura i Esports per potenciar l’intercanvi i la reflexió dins del sector del llibre, així com l’aprovació de la distinció com a soci d’Honor de la UNE a José Luís Canet, Director de Publicacions de la Universitat de València entre 2011 i 2020. Si la situació derivada de la pandèmia ho permet la propera assemblea de 2021 es celebrarà a la Universitat de València.

Font i fotografia: www.une.es

21/12/2020 [Imprimir]