Presentació dels llibres Viajes con Ryszard Kapuscinski

El dimecres 4 de març de 2009, a les 19,30 hores, va ser presentat a la llibreria Laie de Barcelona el llibre Viajes con Ryszard Kapuscinski, publicat pel Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’acte, al que van assistir prop de 60 persones, va comptar amb la participació de Bonaventura Bassegoda, vicerector de Transferència Social i Cultural de la Universitat Autònoma de Barcelona; Marek Pernal, Cònsol General de la República de Polònia a Barcelona; Àgata Orzeszek, coordinadora de l'edició i professora del Departament de Traducció i d'Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona; i Bru Rovira, viatger, periodista, escriptor i amic de Ryszard Kapuscinski.

El 4 de març de 2007 Kapuscinski hagués celebrat el seu 75 aniversari. Uns mesos abans l’editorial polonesa Znak va decidir publicar, com a homenatge, un llibre sobre ell escrit per tretze traductors de la seva obra amb els que havia tingut una relació personal molt estreta, encapçalat per un article del propi Kapuscinski dedicat al món de la traducció.

Fruit d’aquest encàrrec va néixer Viajes con Ryszard Kapuscinski, que havia de ser una sorpresa per al propi Kapuscinski, i que de ben segur li hagués fet molta il·lusió. Però la mort es va avaçar. Kapucisnki ens va deixar el 23 de gener 2007 sense haver arribat a veure publicat aquest llibre.

25/06/2009 [Imprimir]