El Servei de Publicacions de la UAB participa a les II Jornades de Cultura Lliure de la URJC

imatge cartell jornades
dc., 29/03/2023 - 11:40

El 29 i 30 de març se celebrarà la segona edició de les Jornades de Cultura Lliure de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC) de Madrid. L’esdeveniment, organitzat per l'Oficina de Coneixement i Cultura Lliure (OfiLibre) i el Vicerectorat de Comunitat Campus, Cultura i Esport de la URJC, està concebut com un punt de trobada, formació i intercanvi d'experiències sobre els temes relacionats amb la cultura lliure a la universitat: publicació oberta (de materials docents, de recerca, etc.), ciència oberta, dades obertes, programari lliure, etc. Les Jornades inclouran presentacions d'experts sobre alguns d'aquests temes, amb tallers específics i ponències per part de membres de la comunitat universitària.

L'editorial de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha estat convidada a impartir-hi una ponència el dijous 30 de març, a les 12:30 h. La comunicació, titulada «Caminando entre académicos», se centrarà a recórrer breument la història del programari lliure i de la ciència oberta, dues propostes fonamentals sense les quals no es pot entendre la cultura lliure.

L'esdeveniment tindrà lloc a la sala d’actes i al vestíbul principal de l’Edifici de Gestió del campus de la URJC, a Fuenlabrada. L’acte és obert a tot el públic i es pot seguir en directe a través de TV-URJC i les xarxes socials de la mateixa Universitat.