Tres obres on participa la UAB reben els ajuts per a la coedició de llibres científics en català de la Xarxa Vives d’Universitats

La Xarxa Vives d’Universitats va convocar el passat 15 de juliol de 2019 la primera edició del programa d’ajuts per a la coedició de llibres científics en català. La iniciativa té com a objectiu incentivar la creació de llibres científics de tots els àmbits de coneixement entre els autors universitaris, mitjançant la coedició entre universitats de la Xarxa Vives, i prestigiar la llengua catalana en l'àmbit universitari a fi de fomentar-ne i normalitzar-ne l'ús en la difusió del coneixement.

El 30 d’octubre s’ha fet pública la resolució d’aquesta edició, que ha concedit un ajut de 1.000 euros a cadascuna de les quatre obres seleccionades. D’aquestes, tres han estat coeditades per la Universitat Autònoma de Barcelona juntament amb altres universitats i institucions.

Els llibres seleccionats han estat:

El periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa, d'Enrique Canovaca de la Fuente (col·lecció Aldea Global). Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra i Universitat de València.

Miquel Mai. Col·leccionisme artístic i bibliòfil a la Barcelona del cinc-cents, de Joan Bellsolell (col·lecció Memoria Artium). Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili i Museu D’Art de Catalunya.

Sant Climent de Taüll i la Vall de Boí, de Milagros Guardia i Immaculada Lorés (col·lecció Memoria Artium). Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili i Museu D’Art de Catalunya.

Accessibilitat i traducció audiovisual, d'Anna Matamala (col·lecció Biblioteca de Traducció i Interpretació). Universitat de Vic – Universitat de la Catalunya Central.

Amb aquesta acció, la Xarxa Vives d’Universitats incentiva la creació i ajuda al reconeixement i la visibilitat de la qualitat dels llibres editats pels serveis de publicacions participants.

08/11/2019 [Imprimir]