Servei de Publicacions de la UAB Web de la UAB Tornar / Volver

Foto no disponible

Altres volums de: 
Aldea Global
 
El periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa 
Novetat
Autor: Canovaca de la Fuente, Enrique
Col·lecció i núm: Aldea Global  40 
Primera edició: 2020
Pàgines: 208
Format: 16 x 23 cm
Enquadernació: Cosida amb fil
Idioma: Català
Matèria: . Matèria IBIC: KNTJ
Inclusions:
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Coeditor/s: Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra i Universitat de València
Distribució: Universitat de València
Codi d'article: ALD0040
Dipòsit legal: B-4536-2019
ISBN (paper): 978-84-9134-455-1.
PVP: 18 €

Disponible a la teva llibreria
 

Ressenya: Quin model ha d’adoptar avui en dia la premsa per poder continuar complint la funció social informativa que ha tingut fins ara, mantenint alhora la seva sostenibilitat?

Els canvis socials provocats per l’aparició de webs informatius i la difusió d’informació a través de les xarxes socials han canviat de forma radical la manera d’informar-se del públic, i això ha afectat profundament el model de negoci dels mitjans de comunicació, especialment de la premsa, que haurà de fer canvis inevitables per reinventar-se si vol sobreviure.

L’estudi parteix de l’anàlisi de diversos mitjans catalans, però es fa extensiu als mitjans espanyols i als de qualsevol altre país. Fa un repàs complet de la literatura que s’ha publicat durant els últims anys sobre aquest tema per intentar discernir què ha de fer la premsa per continuar aportant el valor a la societat i aconseguir continuar-ho fent de manera sostenible.

Per això analitza com està canviant la relació de la premsa amb l’audiència, com s’haurien d’organitzar les redaccions, quins són els riscos que planteja la distribució dels continguts a les xarxes o com estan canviant les vies d’ingressos dels mitjans, entre altres assumptes. En definitiva, quines han de ser les bases per a la regeneració periodística que necessita el sector i quina és la proposta de valor dels mitjans per al futur.

L’autor proposa als responsables dels mitjans com a alternativa la rigorositat i la veracitat informatives, l’exercici d’un periodisme crític, la participació del públic o la necessitat de la transparència, entre d’altres.

L’obra ofereix, a més, la possibilitat d’escoltar directament la veu dels responsables de sis mitjans representatius catalans: La Vanguardia, El Periódico, Ara, Vilaweb, Crític i Reusdigital.cat, cadascun amb una manera pròpia i diferent d’afrontar els canvis per intentar trobar una solució als reptes que han anat sorgint en la seva trajectòria.diferent d’afrontar els canvis per intentar trobar una solució als reptes que s’han anat trobant en la seva trajectòria. 

Autor/s: Enrique Canovaca de la Fuente és doctor en Comunicació per la Universitat Rovira i Virgili (URV). És periodista i professor associat de Periodisme a Internet, i de Periodisme i Crítica Cultural a la URV. A més, és graduat en el Màster de Periodisme d’Investigació, Visualització i Dades de la UNIR (2019). També és soci i impulsor del diari Reusdigital i ha treballat a Canal Reus TV, El Punt Avui i la revista esportiva CMDSport. En l’àmbit acadèmic, ha investigat les estructures empresarials dels diaris digitals a Espanya i a Catalunya, així com l’adaptació de les sèries de ficció nord-americanes a Espanya i la narrativa emprada a la televisió.

Fer una altra cerca
   
Imprimir fitxa