Des del 2024 la relació de Pompeu Fabra amb Badalona ha ampliat la llista de punts d’interès: al barri de Dalt de la Vila s’hi ha pintat un mural que té l’insigne gramàtic com a protagonista, al costat d’unes gavines i una escena de pescadors. L’obra es pot admirar a la paret de llevant d’una antiga masia del segle xvii, Can Casals, situada al capdamunt del carrer enrajolat de Sant Sebastià. Can Casals va marcar durant molts anys un dels límits urbans de Badalona; diuen, a més, que va ser la primera fonda de la ciutat. Però els habitants del barri només recorden aquesta paret plena de guixades i de grafits maldestres. La vida de Can Casals (ara propietat de la família Casas) va canviar quan Artur Gil, artista especialitzat en dissenys fotorealistes, hi va plantar els peus i el pinzell i, poc després, la tarima. La curiositat dels vianants va créixer com una carabassera.
Aquest llibre recull la història d’una feliç coincidència: la d’un comunicador nat, Albert Costa, amb un tatuador vocacional, Artur Gil. Tots dos, badalonins. El primer, exalumne del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic, hi va posar la idea i la paraula, els contactes i els permisos; el segon, artista convidat en diversos estudis d’arreu del món, hi va posar tota l’esplendor de l’art mural. La història estricta va començar el 8 de juliol i va acabar el 14 d’agost del 2024, però també l’abans i el després els trobareu explicats i il·lustrats en aquest volum en què excel·leixen les fotografies d’Anna Vázquez, Berta Casas i Cesc Elias.