Servei de Publicacions de la UAB Web de la UAB Tornar / Volver

Notes per la premsa

Data:24/03/2019

Les últimes novetats dels llibres
de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Les cobertes del llibres són: jpg, rgb, ample 2.5 cm, 300 dpi

 

Foto no disponible

Handbook on public participation in the institutions of the European Union

Autor: Blasi Casagran, Cristina
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 114
Format: 19,5 x 28 cm
Enquadernació: En rústica fresada
Idioma: English
Matèria: 3. Ciències Socials
ISBN (paper): 978-84-490-8523-9
Distribució: MIDAC

Col·lecció i núm: Materials   238
Primera edició:  2019
PVP: 14 €

Ressenya:   Since 2015, Dr. Blasi holds a postdoctoral fellowship at the Department of Public Law and Historical-legal Sciences of the Autonomous University of Barcelona.

This book entitled «Handbook on public participation in the institutions of the European Union» explains, in a structured manner, all the rights and actions that EU citizens are entitled to as nationals of one of the EU Member States. It also examines the rights of temporary and permanent residents coming from third countries. It provides clear and accurate information about the subject «Public Participation in the Institutions of the European Union» and it is an essential tool for the dissemination of content and activities during the entire course.

Autor/s:  Cristina Blasi Casagran is doctor in Law by the European University Institute (Florence). Previously, she completed a Masters degree on EU integration (Barcelona, 2008), a LL.M. on EU Law (Saarland, 2009) and a LL.M on Comparative, European and International Laws (Florence, 2011).


 

Foto no disponible

Tractatus formalitatum brevis. Tractatus de differentia

Autor: Daguí, Pere
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 212
Format: 16 x 23 cm
Enquadernació: En tapa dura
Idioma: Català
Matèria: 1. Filosofia
ISBN (paper): 978-84-490-7911-5
Distribució: Obrador Edèndum - Les Punxes Distribuidora

Col·lecció i núm: Bibliotheca Philosophorum Medii Aevi Cataloniae Filologia clàssica i medieval  4
Primera edició:  2019
PVP: 35 €

Ressenya:   En el Tractatus formalitatum brevis, Daguí discuteix críticament una doctrina que era popular, en el segle XV, entre els escotistes. Així, el tractat conté la reformulació d’un elaborat sistema de distincions originalment escrit per Pere Tomàs, qui fou professor de teologia a l’studiumfranciscà de Barcelona a principis del segle XIV.

En la seva darrera obra, el Tractatus de differentia, Daguí torna a tractar el tema de a diferència, encara que en aquesta ocasió ho fa des d’una perspectiva més lul·lista. De fet, la diferència s’aplica ara a la famosa teoria de les relacions de Llull. Daguí també presenta una teoria original sobre el to («sonantia») de la diferència que trobem, d’acord amb l’aplicabilitat universal del principi de la diferència, en tots els àmbits de la realitat.

Autor/s:  Pere Daguí(1435-1500) desenvolupa la seva teoria de la distinció i de la diferència en els seus dos tractats metafísics, el Tractatus formalitatum brevis i el Tractatus de differentia. L’autor, en el seu eclecticisme, es basa en motius tant de la tradició escotista com de la tradició lul·lista. En aquest context, Daguí entén la «diferència» com un principi universal de tot el coneixement.


 

Foto no disponible

Picasso en el punto de mira. La picassofobia y los atentados a la cultura en el Tardofranquismo

Autor: Hernández Henche, Nadia
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 176
Format: 17 x 24 cm
Enquadernació: Cosida amb fil
Idioma: Castellano
Matèria: 7. Art. Belles arts. Esports
ISBN (paper): 978-84-490-8042-5
Distribució: Edicions Universitat de Barcelona

Col·lecció i núm: Memoria Artium   24
Primera edició:  2019
PVP: 20 €

Ressenya:   A finales de 1971, librerías y galerías de arte españolas sufrieron los ataques de grupos de ultraderecha, que desde las primeras incursiones nocturnas con pintura, incrementaron vertiginosamente su grado de violencia hasta consumar la destrucción de los grabados de la Suite Vollard en la galería Theo de Madrid.

Tradicionalmente, estas agresiones han sido incluidas en una secuencia más amplia de atentados contra la cultura que se prolongaron hasta los albores de la democracia. Sin embargo, sus circunstancias sugieren que fueron acciones específicas y planificadas que conformaron una auténtica campaña cuyo propósito era la destrucción de un símbolo: el nombre de Picasso.

Este trabajo expone la responsabilidad ideológica de estos atentados y recupera la memoria de aquellos que acontecieron también en Barcelona, donde los mismos grupos usaron cócteles molotov para arrasar la sala Taller de Picasso y la librería Cinc d’Oros, cuyo local reducido a cenizas mostraba los restos carbonizados de su homenaje a Picasso. Esta ofensa a Picasso no suscitó respuesta oficial alguna, ni siquiera en Barcelona, ciudad picassiana que, en pleno franquismo, inauguró un museo dedicado al artista y lo amplió para acoger sus donaciones. Provocó, no obstante, una respuesta artística en forma de proyectos privados, y en ocasiones clandestinos, destinados a desagraviar a Picasso, al hombre y al artista. Bajo el lema «contra la violencia, inteligencia», constituyeron espacios de conciliación ética y estética cuyo análisis aporta otro punto de vista a la interpretación de la recepción del artista, y pone de relieve que, como modelo de actitud, favoreció la aparición de conductas intelectuales y artísticas críticas ante el franquismo.

Autor/s:  Nadia Hernández Henche (Barcelona, 1963) es licenciada en Historia del Arte por la Universidad de Barcelona y graduada en Conservación y Restauración de Bienes Culturales por la Regione Toscana. Trabajó como restauradora en el Museu Nacional d’Art de Catalunya, para orientar después su actividad profesional al desarrollo de programas y protocolos de conservación preventiva, llevando a cabo esta labor en diferentes centros e instituciones, como el Arsenale de Venecia, la Fundació La Caixa o el Cercle del Liceu. Sus focos de interés son la gestión de colecciones y la investigación de la técnica pictórica de los artistas catalanes del primer tercio del siglo xx. Como gestora de colecciones ha ejercido la docencia en diferentes másteres de posgrado, dirige colecciones privadas y ha sido directora de la Fundación Francisco Godia de Barcelona. En su faceta investigadora, ha formado parte de un grupo de investigación de la obra de Joaquim Mir, ha coordinado exposiciones sobre este autor y publica artículos sobre la técnica pictórica de otros pintores catalanes. En 2015 fue cocomisaria del proyecto expositivo «El Greco. La mirada de Rusiñol», incluido en el programa del cuarto centenario de la muerte de El Greco.


 

Foto no disponible

Amor constante: Quevedo más allá de la muerte

Autor: Candelas Colodrón, Manuel Ángel; Gherardi, Flavia
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 291
Format: 16 x 23 cm
Enquadernació:
Idioma: Castellano
Matèria: 8. Lingüística. Literatura. Filologia
ISBN (paper): 978-84-490-8334-1
Distribució:

Col·lecció i núm: Studia Aurea Monográfica   7
Primera edició:  2019
PVP: 0 €

Ressenya:   El estudio de la recepción de la obra de Quevedo como ‘clásico contemporáneo’ se enriquece hoy con la publicación de una serie de ensayos que, por su propia naturaleza específica y variedad del conjunto, proporcionan y confirman un dato incontrovertible: Quevedo no solo es un modelo literario, sino un arquetipo, de la cultura y del pensamiento; su obra no solo vale como antecedente o hipotexto, sino que funciona como verdadero sistema comunicativo, disponible al uso de las distintas formas de la expresión humana.

Autor/s:  La colección Studia Aurea Monográfica, coeditada por la Universitat Autònoma de Barcelona y la Universitat de Girona, es una colección auspiciada por Studia Aurea. Revista de Literatura Española y Teoría Literaria del Renacimiento y Siglo de Oro. Enlace al recurso


 

Foto no disponible

Léopold Sédar Senghor

Autor: Díaz Narbona, Inmaculada; Devésa, Jean-Michel, (et al.)
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 228
Format: 16,5 x 23 cm
Enquadernació: En rústica
Idioma: Català
Matèria: 8. Lingüística. Literatura. Filologia
ISBN (paper): 978-84-09-06209-6
Distribució: MIDAC Llibres

Col·lecció i núm: Quaderns de Versàlia   8
Primera edició:  2019
PVP: 20 €

Ressenya:   "Hablar de Senghor es hablar de una de las mejores poesías en lengua francesa del siglo XX y es también hablar de poesía tradicional-oral serere (su etnia). Es hablar de un pensador de lo Universal, del difusor y militante de la Negritud [...]" (Inmaculada Díaz Narbona)

El vuitè número de la col·lecció Quaderns de Versàlia està dedicat al gran poeta senegalès francòfon Léopold Sédar Senghor, que també va destacar com a teòric de la "negritud" i per la seva activitat política, arribant a ser el primer president del seu país després de la independència.

El volum de 228 pàgines porta il·lustracions del pintor Khalid el Bekay i consta, com és habitual, de tres seccions. La primera conté set articles sobre la figura i l'obra poètica de Senghor. En la segona s'hi troben les traduccions del seus poemes, a càrrec de Núria Busquet, Josep Maria Fulquet, Xoan Abeleira i Josep Gerona. I en la darrera, un seguit de poemes inèdits inspirats en els versos de Senghor, amb la participació de poetes com Josep Maria Sala-Valldaura, Anton Carrera, Josep-Ramon Bach, Ramón Bascuñana o Raquel Vázquez, entre altres.

L’edició de la col·lecció és possible gràcies a la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell.

 


 

Foto no disponible

Filosofía y toros. Un debate ético

Autor: Vericat, Marta
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 168
Format: 14,5 x 22,5 cm
Enquadernació: En rústica fresada
Idioma: Castellano
Matèria: 3. Ciències Socials
ISBN (paper): 978-84-947993-1-0
Distribució: UDL Libros

Col·lecció i núm: El espejo y la lámpara Filosofia  16
Primera edició:  2018
PVP: 16 €

Ressenya:   Desde las primeras fiestas con toros que se celebraban en la Edad Media hasta nuestros días han coexistido dos formas antagónicas de interpretar la «fiesta brava»: la que considera las corridas de toros como una expresión cultural que debe ser protegida y la que defiende su abolición apelando a razones éticas para acabar con el sufrimiento animal.

El carácter fundamentalmente ético de este debate ha ocupado a los filósofos actuales más destacados, que se han interpelado sobre múltiples aspectos de la cuestión: ¿podemos hablar de arte ante el sufrimiento animal?, ¿es moralmente aceptable matar a un animal por diversión?, ¿debe mantenerse una tradición por el mero hecho de serlo?, ¿por qué las leyes amparan solo ciertas especies animales y dejan al margen a las demás?

La autora revisa en este libro el estado actual de la polémica desde el ámbito de la filosofía y nos ofrece asimismo su visión personal, al tiempo que invita al lector a reflexionar sobre la función y el sentido que puede tener en nuestros días mantener una práctica difícilmente compatible con nuestra sensibilidad actual hacia el sufrimiento de los animales.

Autor/s:  Marta Vericat (Barcelona, 1984) es graduada en Filosofía, máster en Humanidades, y técnica superior en interpretación de la lengua de signos, profesión a la que se ha dedicado en los últimos años. Participa de forma habitual como activista en asociaciones para la defensa animal y escribe ensayos de reflexión filosófica sobre la relación entre lo humano y lo animal. Actualmente está realizando su tesis doctoral sobre ética y animalismo en la Universitat de Girona.


 

Foto no disponible

Investigar en la era neoliberal. Visiones críticas sobre la investigación en comunicación en España

Autor: Rodríguez Serrano, Aarón; Gil Soldevilla, Samuel (eds.)
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 412
Format: 16 x 23 cm
Enquadernació: Cosida amb fil
Idioma: Castellano
Matèria: 3. Ciències Socials
ISBN (paper): 978-84-490-8040-1
Distribució: Universitat de València

Col·lecció i núm: Aldea Global   38
Primera edició:  2018
PVP: 20 €

Ressenya:   La presente obra pone de manifiesto la necesidad de meditar críticamente acerca de nuestra investigación en comunicación, con la finalidad práctica de clarificar conceptos, avanzar en el camino analítico y crecer en relevancia, valor real y transferencia a la sociedad. En la época de la soberanía de los rankings y los factores de impacto, la adaptación de las humanidades y las ciencias sociales al pensamiento positivista, la concepción instrumental del conocimiento, etcétera, buscamos mediante este trabajo colectivo promover un espacio de debate legítimo y flexible para una ciencia de la comunicación multidimensional, creativa y libre. De este modo, este libro aspira a ser una llamada a la reflexión desde el elenco de autores que lo conforman y las agudas perspectivas de sus textos.

 


 

Foto no disponible

De l’univers estant i una mica més enllà. XXIII Premi de Poesia ‹‹Miquel Martí i Pol›› de 2018

Autor: Planaspachs, Josep
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 82
Format: 14,5 x 21,5 cm
Enquadernació: En rústica fresada
Idioma: Català
Matèria: 8. Lingüística. Literatura. Filologia
ISBN (paper): 978-84-490-7966-5
Distribució: MIDAC

Col·lecció i núm: Gabriel Ferrater   89
Primera edició:  2018
PVP: 12 €

Ressenya:   El volum destaca per l’ús arriscat de les imatges que caracteritzen tots els seus poemes, l’esperit mordaç de la veu poètica i la varietat de pretextos inclosos, que el fan un calidoscopi desesperançat del viure present.

De l’univers estant i una mica més enllà és l’obra guanyadora del XXIII Premi de Poesia «Miquel Martí i Pol» de 2018, convocat per la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Autor/s:  Josep Planaspachs (Berga, 1953) és traductor i treballa a Barcelona. Ha publicat els llibres de poesia següents: Els ulls clucs (Barcelona: Granollers, 1993), Llibre del poema nu (Palma de Mallorca: Moll, 1993), La grisa neu (Barcelona: Columna, 1998), Parèntesi vital (Andorra la Vella: l’autor, 1995), Daltonià (Ajuntament del Masnou, 1996), Salvador (Andorra la Vella: l’autor, 1997), Llibre de plagis (València: Amós Belinchón, 1998), Manila 51 (Barcelona: Granollers, 1998), Llibre de mercès (València: 7 i mig, 2000), Les dents del tauró (Barcelona: Témenos, 2016) i Cant de Ciutat (Barcelona: Viena, 2018).


 

Foto no disponible

El tercer desig. IX Premi de Narrativa Breu per a Joves ‹‹Caterina Albert›› de 2018

Autor: Díaz Barea, Borja
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 16
Format: 14,5 x 21,5 cm
Enquadernació:
Idioma: Català
Matèria: 8. Lingüística. Literatura. Filologia
ISBN (paper): No disponible
Distribució: MIDAC

Col·lecció i núm: Gabriel Ferrater   90
Primera edició:  2018
PVP: 0 €

Ressenya:   «Soc especial. Tinc una habilitat única: puc fer realitat els desitjos de la gent. Sí, sí, el que sents. Pots pensar que soc boig o que no em prenc això seriosament, però et juro que és veritat. No dic que pugui concedir-te el desig que vulguis ara mateix; jo no els concedeixo, jo els compleixo. La meva feina és fer realitat els desitjos de les persones a les quals se’ls n’ha concedit algun. No, no, això no és el mateix que concedir-los. Mira, t’ho explicaré.»

La visita inesperada d’un interlocutor misteriós i la seva estranya habilitat obrirà pas a descobrir la veritat que s’hi amaga darrere i a conèixer la història al voltant de tres persones, els seus desitjos i les conseqüències dels seus actes. Pots demanar el que vulguis, però hauràs de pagar-ne un preu.

El tercer desig ha estat l’obra guanyadora del IX Premi de Narrativa Breu per a Joves «Caterina Albert» de 2018, convocat per la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Aquesta obra només està disponible en format electrònic d'accés gratuït: https://ddd.uab.cat/record/199189

Autor/s:  Borja Díaz Barea (Molins de Rei, 1996) és estudiant de dret i combina els estudis amb l’escriptura d’històries curtes. Gran amant de la lectura des de petit, somia amb publicar la seva pròpia saga de llibres.


 

Foto no disponible

Miratge alemany. XXIV Premi de Novel·la ‹‹Valldaura-Memorial Pere Calders›› de 2018

Autor: Domingo-Ferrer, Josep
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Pàgines: 268
Format: 14,5 x 21,5 cm
Enquadernació: En rústica fresada
Idioma: Català
Matèria: 8. Lingüística. Literatura. Filologia
ISBN (paper): 978-84-490-7964-1
Distribució: MIDAC

Col·lecció i núm: Gabriel Ferrater   88
Primera edició:  2018
PVP: 16 €

Ressenya:   A Miratge alemany en Robert Bosch, un jove professor d’economia, pressent que el congrés d’Eslovènia d’aquella tardor de 1996 marcarà l’inici de la seva glòria acadèmica. La Diana Breslauer, funcionària del Ministeri de Finances alemany, espera trobar-hi la seva raó de ser professional. No s’erren pas: tant l’un com l’altra veuran com les seves recerques sobre les finances del sud d’Europa els interessen no només a ells, sinó també a gent molt poderosa que no vol que vegin la llum.

Els Bosch sempre han tingut una flaca per les belleses germàniques. La Diana esdevindrà una obsessió per a en Robert, un afer emocional que posarà en risc el seu matrimoni i que el portarà a descobrir secrets de la seva pròpia família, una de les més il·lustres de la burgesia tèxtil de Terrassa.

Sense saber-ho, en Robert seguirà les petjades dels seus avantpassats per mig Europa i en sentirà l’alè al clatell. A diferència d’ells, s’adonarà que moltes de les seves passions tenen quelcom de miratge.

Miratge alemany ha estat l’obra guanyadora del XXIV Premi de Novel·la «Valldaura-Memorial Pere Calders» de 2018, convocat per la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Autor/s:  Josep Domingo-Ferrer (Sabadell, 1965) és catedràtic d’enginyeria informàtica de la Universitat Rovira i Virgili i membre de l’Institut d’Estudis Catalans. És especialista en seguretat i privadesa de la informació i ha rebut diversos reconeixements científics nacionals i internacionals.