Servei de Publicacions de la UAB Web de la UAB Tornar / Volver
Foto no disponible

Via correu

Empleneu per recomanar

Correu del
destinatari

Nom i cognom



O via:

Facebook

 
Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l'aula
Novetat
Autor: Fontich Vicens, Xavier
Col·lecció i núm: Materials  240 
Primera edició: 2020
Pàgines: 116
Format: 19,5 x 28 cm
Enquadernació: En rústica fresada
Idioma: Català
Matèria: 8. Lingüística. Literatura. Filologia. Matèria IBIC: CJB
Inclusions:
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Coeditor/s: 
Distribució: MIDAC
Codi d'article: MAT0240
Dipòsit legal: B-3348-2020
ISBN (paper): 978-84-490-8968-8. PVP: 10 €
ISBN (ebook): 978-84-490-8969-5. PVP: 4,49 €. Format: pdf

Comprar llibre 
  Comprar a Todoebook

Ressenya: Aquest llibre presenta un conjunt d’experiències d’educació literària portades a terme en aules de secundària i organitzades com a projectes de treball. S’hi defensa que el moll de l’os de l’educació literària és promoure els processos d’interpretació a través de la parla i l’escriptura de gèneres diversos. Els diversos capítols mostren de cada experiència el disseny de la intervenció (relacionant en alguns casos literatura i cinema) i el seu desenvolupament a l’aula, incloent-hi consideracions diverses sobre dificultats, reptes i troballes que experimenten tant els alumnes com el docent.

Encapçala l’obra una introducció on l’autor defensa un model de projecte que convisqui amb pràctiques tradicionals i senzilles també necessàries a l’escola, advertint de la deriva que pot tenir el treball per projectes cap a una pràctica en realitat rutinària i de simple aplicació d’un guió preestablert. Destaca així mateix la necessitat de veure el projecte com a punt de partida per a noves maneres de treballar i com a punt d’arribada del procés reflexiu i de desenvolupament professional del docent. El pròleg és de Gemma Lluch, experta en educació literària i catedràtica de la Universitat de València.
 


Autor/s: Xavier Fontich Vicens. És llicenciat en Filosofia i Lletres (UAB, 1994) i doctor en Didàctica de la Llengua i la Literatura (UAB, 2010). Ha estat docent a secundària (1995-2014) i investigador postdoc a la Universitat d’Exeter (2014-2016) amb una beca Beatriu de Pinós (Marie Curie Actions/AGAUR); actualment és professor a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Ha publicat com a autor i coautor articles, llibres i capítols sobre ensenyament de la gramàtica, formació del professorat i educació literària.