Servei de Publicacions de la UAB Web de la UAB Tornar / Volver
Foto no disponible

Via correu

Empleneu per recomanar

Correu del
destinatari

Nom i cognom



O via:

Facebook

 
El periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa
Novetat
Autor: Canovaca de la Fuente, Enrique
Col·lecció i núm: Aldea Global  40 
Primera edici: 2020
Pàgines: 208
Format: 16 x 23 cm
Enquadernació: Cosida amb fil
Idioma: Catal
Matèria: . Matèria IBIC: KNTJ
Inclusions:
Editor: Servei de Publicacions de la Universitat Autnoma de Barcelona
Coeditor/s: Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra i Universitat de Valncia
Distribució: Universitat de Valncia
Codi d'article: ALD0040
Dipòsit legal: B-4536-2019
ISBN (paper): 978-84-490-8778-3. PVP: 18
ISBN (ebook): 978-84-490-8779-0. PVP: . Format: pdf

 Disponible a la teva llibreria
 

Ressenya: Quin model ha dadoptar avui en dia la premsa per poder continuar complint la funci social informativa que ha tingut fins ara, mantenint alhora la seva sostenibilitat?

Els canvis socials provocats per laparici de webs informatius i la difusi dinformaci a travs de les xarxes socials han canviat de forma radical la manera dinformar-se del pblic, i aix ha afectat profundament el model de negoci dels mitjans de comunicaci, especialment de la premsa, que haur de fer canvis inevitables per reinventar-se si vol sobreviure.

Lestudi parteix de lanlisi de diversos mitjans catalans, per es fa extensiu als mitjans espanyols i als de qualsevol altre pas. Fa un reps complet de la literatura que sha publicat durant els ltims anys sobre aquest tema per intentar discernir qu ha de fer la premsa per continuar aportant el valor a la societat i aconseguir continuar-ho fent de manera sostenible.

Per aix analitza com est canviant la relaci de la premsa amb laudincia, com shaurien dorganitzar les redaccions, quins sn els riscos que planteja la distribuci dels continguts a les xarxes o com estan canviant les vies dingressos dels mitjans, entre altres assumptes. En definitiva, quines han de ser les bases per a la regeneraci periodstica que necessita el sector i quina s la proposta de valor dels mitjans per al futur.

Lautor proposa als responsables dels mitjans com a alternativa la rigorositat i la veracitat informatives, lexercici dun periodisme crtic, la participaci del pblic o la necessitat de la transparncia, entre daltres.

Lobra ofereix, a ms, la possibilitat descoltar directament la veu dels responsables de sis mitjans representatius catalans: La Vanguardia, El Peridico, Ara, Vilaweb, Crtic i Reusdigital.cat, cadascun amb una manera prpia i diferent dafrontar els canvis per intentar trobar una soluci als reptes que han anat sorgint en la seva trajectria.diferent dafrontar els canvis per intentar trobar una soluci als reptes que shan anat trobant en la seva trajectria.
 


Autor/s: Enrique Canovaca de la Fuente s doctor en Comunicaci per la Universitat Rovira i Virgili (URV). s periodista i professor associat de Periodisme a Internet, i de Periodisme i Crtica Cultural a la URV. A ms, s graduat en el Mster de Periodisme dInvestigaci, Visualitzaci i Dades de la UNIR (2019). Tamb s soci i impulsor del diari Reusdigital i ha treballat a Canal Reus TV, El Punt Avui i la revista esportiva CMDSport. En lmbit acadmic, ha investigat les estructures empresarials dels diaris digitals a Espanya i a Catalunya, aix com ladaptaci de les sries de ficci nord-americanes a Espanya i la narrativa emprada a la televisi.