Figuras del cómic. Forma, tiempo y narración secuencial opta als Premis Nacionals d'Edició Universitària 2018

Figuras del cómic. Forma, tiempo y narración secuencial, de l'autor Ivan Pintor, es va publicar a finals de 2017 i és l'últim volum de la col·lecció en matèria de comunicació i tecnologies de la comunicació, Aldea Global.

Aquesta sèrie, que coediten la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Jaume I, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de València, va ser distingida al juliol de 2017 amb la Segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEA- APQ), promogut per la UNE i avalat per l'ANECA i per la FECYT.

Aquest reconeixement a la qualitat de la col·lecció i el rigor sostingut en l'edició del seu últim volum, han impulsat als editors a presentar el llibre com a candidat als Premis Nacionals d'Edició Universitària 2018, en la categoria millor coedició interuniversitària.

És l'edició que més candidatures ha rebut, des de la creació d'aquests guardons, de la mà de la UNE, fa ara 21 anys. Enguany, s'han presentat un total de 170 obres publicades per universitats i centres d'investigació espanyols, que concorren en 11 categories diferents.

Dimarts 26 de juny un jurat independent serà l'encarregat de seleccionar les millors obres universitàries. En aquesta edició, estarà format per les següents personalitats: Juan Manuel Bonet Planes, director de l'Institut Cervantes; Manuel Rodríguez Rivero, crític literari; Laura Revuelta, redactora en cap del suplement cultural ABC Cultural; Núria Azancot, cap de redacció d'El Cultural d'El Mundo; Iker Seisdedos, redactor en cap de Cultura i Babelia d'El País; Pampa García Molina, coordinadora i redactora en cap del Servei d'Informació i Notícies Científiques (SINC) i Winston Manrique Sabogal, director de WMagazín.

Les obres que concorren a la vintena primera edició d'aquests guardons s'exposaran al públic a l'espai UNE de la Llibreria del BOE (Trafalgar, 27. Madrid) del 26 de juny al 26 de juliol.

26/06/2018 [Imprimir]