El Servei de Biblioteques i de Publicacions de la UAB se sumen a l’intercanvi de llibres digitals

El passat mes de març es va posar en funcionament la plataforma d’intercanvi científic de llibres digitals de la Unión de Editoriales Universitarias Españolas (UNE). Una col·lecció composada per més de 4.700 títols de 39 editorials universitàries, entre les que es troba el Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i centres d’investigació, que té una valoració econòmica aproximada de 57.000 euros.

D’aquesta manera, el catàleg de llibres digitals del Servei de Publicacions de la UAB va passar a estar a disposició de totes les biblioteques universitàries i científiques espanyoles de la xarxa REBIUN, que s’havien adscrit al programa d'intercanvi científic de llibres digitals impulsat per la UNE, on hi participa el Servei de Biblioteques de la nostra universitat.

Actualment, el Servei de Biblioteques de la UAB ja ha publicat al seu catàleg digital un total de 3.650 títols que formen part del programa d’intercanvi científic. Concretament, els estudiants i usuaris ja poden accedir a més de 70 títols del Servei de Publicacions de la UAB en format electrònic (Epub o Pdf), a través de la plataforma de consulta Ebrary i des de qualsevol dispositiu connectat a la xarxa de la UAB.

Les condicions de consulta i de préstec són monousuari per a tots els llibres que integren l’intercanvi científic. Es poden visualitzar en línia, o bé descarregar-se per a un període de 14 dies.

El catàleg digital anirà sumant títols a mesura que es publiquin novetats, augmentant progressivament l’oferta multidisciplinària del seu fons.

Amb la seva adhesió a aquest projecte, la UAB pretén facilitar l'accés a les seves obres més significatives en format digital, col·laborant proactivament en l’assoliment dels objectius d’excel·lència d’aquesta universitat.

28/06/2017 [Imprimir]