El programa Vida verda de Ràdio 4 - RNE ha estrenat un nou episodi titulat “Economia Circular i Seguretat Social Alimentària”, que inclou una conversa amb Joan Rieradevall i Carles Gasol, autors del llibre Economía Circular. El camino hacia la sostenibilidad.
En aquest espai, els autors expliquen com l’economia circular ofereix una alternativa al model lineal de producció i consum, basat en l’extracció i el rebuig constant de recursos. Acompanyats per Anna Peña, experta en residus i reciclatge de ReZero, la conversa aprofundeix en exemples pràctics d’empreses que ja apliquen criteris circulars, la importància de la innovació i la necessitat d’un canvi cultural i empresarial per reduir l’impacte ambiental.
El podcast també dedica un breu apartat a temes de seguretat social alimentària, tot i que el focus principal és la transformació cap a una economia més sostenible. L’episodi convida a reflexionar sobre com reutilitzar materials, allargar la vida útil dels productes i fomentar una producció més eficient i respectuosa amb el medi.
Amb aquesta participació, el Servei de Publicacions de la UAB reforça el seu compromís amb la difusió del coneixement científic i la promoció de propostes que contribueixen a un futur més sostenible.