Obertes les inscripcions a la Jornada de Revistes Científiques de la UAB 2024

Portades revistes UAB
dt., 01/10/2024 - 10:58

En el marc de la Setmana Internacional de l’Accés Obert, que tindrà lloc del 21 al 27 d'octubre, el Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha organitzat la Jornada de Revistes Científiques de la UAB 2024. Sota el lema Community over commercialization, té com a objectiu conscienciar sobre la importància del control comunitari dels sistemes d’intercanvi de coneixement. En aquesta línia, la trobada a la UAB pretén ser un espai on els equips editorials de les revistes de la Universitat puguin compartir coneixements, experiències o reptes, així com posar en comú temes rellevants relacionats amb l'edició acadèmica en accés obert.

La Setmana Internacional de l'Accés Obert (Open Access Week) es remunta a l'any 2008, quan SPARC i diversos socis de la comunitat acadèmica la van organitzar amb l'objectiu de promoure l'accés gratuït, immediat i en línia als resultats de la recerca acadèmica i el dret a utilitzar i reutilitzar aquests resultats segons sigui necessari. Des de llavors, la setmana se celebra anualment a tot el món i cada any són més les organitzacions i els centres que s'hi adhereixen promovent activitats i esdeveniments.

El Servei de Publicacions de la UAB va organitzar la primera Jornada de Revistes Científiques el 2023. La trobada de 2024 tindrà lloc el dimecres 23 d'octubre, de 10 a 14 h, a la Sala de Revistes de la Biblioteca d'Humanitats de la Universitat, i està oberta a totes les persones que intervenen o col·laboren en l’edició de les revistes de la UAB. Enguany s'ha habilitat un formulari des d'on les persones interessades poden inscriure's i proposar temes per tractar durant l'activitat. Les inscripcions estaran obertes fins al 14 d'octubre.

Data: dimecres, 23 d’octubre, de 10 a 14 h.

Lloc: Sala de Revistes de la Biblioteca d’Humanitats de la UAB (Facultat de Filosofia i Lletres).

Inscripcions: per assistir a la Jornada és imprescindible formalitzar la inscripció a través d’aquest formulari fins al 14 d’octubre.