Conferències d’inauguració i de cloenda del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic 2022-2023

coberta del llibre
9788419333643
eISBN
9788419333650

Aquest volum recull les conferències, d'inauguració i de cloenda, del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic de la UAB en l'edició del curs 2022-2023. La conferència d’inauguració, Tòpics del doblatge en català, va ser impartida en línia per Miquel Strubell i Prats, gestor del compte de Twitter @DoblatgeCatala, el 18 d'octubre del 2022; i la de cloenda, Quan la llengua catalana i la correcció esdevenen passió, de Josep M. Mestres i Serra, cap de correcció lingüística de l'Institut d'Estudis Catalans durant trenta anys (1991-2021), va ser impartida de forma presencial a la Universitat Autònoma de Barcelona, el 25 de maig del 2023.

Els conferenciants:

Miquel Strubell i Prats. Gestor del compte de Twitter @DoblatgeCatala. «Vaig obrir el compte de Twitter per donar visibilitat al doblatge en català en un context en què les plataformes dominaven el panorama audiovisual (i en català no hi havia res) i, alhora, per reclamar més doblatge en català i, sobretot, més presència a les plataformes. @DoblatgeCatala té prop de 34.000 seguidors. Gràcies a això, dono visibilitat a molts altres comptes que s’han anat creant sobre el doblatge en els últims dos anys. Ara mateix, afortunadament, la feina és més de promoció de tot el que va apareixent en la nostra llengua.»

Josep M. Mestres i Serra. Llicenciat en Filologia Catalana per la UB, doctor en Lingüística Aplicada per la UPF i traductor intèrpret jurat d’espanyol. Transcriptor del Parlament de Catalunya (1982-1984), corrector redactor del Parlament de Catalunya (1984-1991) i cap de correcció lingüística de l’Institut d’Estudis Catalans (1991-2021). Professor de traducció i redacció jurídiques i de correcció de textos de diverses institucions i universitats (EAPC, Associació de Mestres Rosa Sensat, UPF, UAB —professor de tipografia i de bibliografia de consulta dels postgraus de correcció i assessorament lingüístic del 2008 al 2014—, UdG, UOC). Ha publicat nombrosos articles de llengua i els llibres Diccionari d’abreviacions (amb Josefina Guillén), Manual d’estil (amb Joan Costa, Mireia Oliva i Ricard Fité) i Cent anys de correcció de textos i normalització a l’Institut d’Estudis Catalans (1907-2007), entre d’altres.